1. „Maszyny rolnicze” – dziecko stoi w dowolnym miejscu w pokoju i na sygnał rodzica np.: traktor, kombajn, wóz z konikiem naśladuje maszyny rolnicze głosem i ruchem.
2. „W gospodarstwie” – rodzic wyznacza miejsca w pokoju – podwórko (środek pokoju) i budynki gospodarskie (stajnie, owczarnie, oborę, kurnik, chlew, budę dla psa) – oznaczając je obrazkami przedstawiającymi zwierzęta, używając pluszaków lub napisami. Dziecko po kolei losuje ilustrację, na którym jest przedstawiony obrazek, na którym jest przedstawione jedno zwierzę z gospodarstwa. Dziecko naśladuje odgłos wydawany przez to zwierzę i porusza się jak ono. Gdy dziecko wylosuje wszystkie zwierzęta rodzic zamienia się w gospodarza i wydaje polecenia np.: Wszystkie konie zapraszam do…… a dziecko kończy: do stajni. I rodzic mówi zamieniamy się w……. Zabawa trwa aż dziecko poda odpowiednie miejsca odpoczynku danego zwierzęcia.

3. „Tajemnicze pudełko” – rodzic przygotowuje pudełko przez które można włożyć rączkę. Dziecko wyciąga z pudełka różne produkty pochodzenia zwierzęcego. Dziecko podaje ich nazwy, a następnie pokazuje na obrazku zwierzę od którego dany produkt pochodzi np.: mleko w kartonie, jajko, miód w słoiku, kłębek wełny, pióro.
4. „Co można z nich zrobić?” dziecko podaje propozycje, do czego można wykorzystać produkty wyciągnięte z pudełka np.:
-jajka: kanapki, sałatka, jajka w majonezie, ciasto;
-mleko: kakao, ser, budyń;
-miód: kanapki, ciasto;
-wełna: sweter, czapka, rękawiczki;
-pióro: poduszka, pierzyna.
5. „Rozwijam się jak kwiat” – dziecko leży na plecach. Kolana ma przyciągnięte do brzucha, ramiona skrzyżowane na klatce piersiowej. Rodzic snuje opowieść o rozwijającym się kwiatku, który rozchyla płatki do słońca. Zadaniem dziecka jest powolne wyprostowanie nóg i ramion i położenie ich na podłodze. Rodzic zachęca by zrobić to jak najwolniej.
6. „ Co to jest farma?” – rodzic rozmawia z dzieckiem i zadaje mu pytania:
-Co to jest farma?
-Czym zajmuje się rolnik?
-Jakie znaczenie ma praca rolnika dla osób mieszkających w mieście?
-Jakie obowiązki ma hodowca zwierząt i jak się nimi opiekuje?
-Co robi rolnik rano, w południe, a co wieczorem?
-Co jedzą zwierzęta hodowlane w gospodarstwie?
7. „Maszyny rolnicze” – rodzic pokazuje dziecku zdjęcia przedstawiające różne maszyny i narzędzia rolnicze, wykorzystywane w gospodarstwie: kombajn, traktor, prasę, bronę, motykę, grabie, łopatę, widły, kosę. Rodzic pomaga dziecku dobrać wyrazy do obrazków i razem z nim dzieli je na sylaby. Rodzic pyta dziecko: Jakich narzędzi i maszyn potrzebuje rolnik podczas swojej pracy? Do jakich czynności rolnik używa tych narzędzi i maszyn? Gdzie rolnik zwozi zboże?
8. „Różne zboża” – dziecko ogląda ilustracje różnych zbóż. Na podstawie ilustracji dziecko mówi czym się różnią od siebie i jakie mają cechy podobne. Rodzic wspólnie z dzieckiem zastanawia się co może powstać z różnych zbóż.
9. „W poniedziałek rano kosił ojciec siano” – zabawa ruchowa. Dziecko śpiewa z rodzicem piosenkę i wykonuje czynności zgodnie z jej treścią.