- Bajka o brzydkiej gąsienicy
Agnieszka Galica


Po przeczytaniu bajki zadajemy dziecku pytania:
1. Co robiła gąsienica?
2. Jak się czuła gąsienica, gdy słyszała uwagi pod swoim adresem?
3. Co się stało z gąsienicą, gdy nastał dzień?
4. W co zamieniła się gąsienica?
5. Jak się mogła czuć gąsienica gdy zamieniła się w motyla?
Pokazujemy dziecku zdjęcia gąsienic i motyli i wspólnie porównujemy ich wygląd.




2. Dziecko układa historyjkę obrazkową, przedstawiającą etapy rozwoju motyla.

3. „Mój wiosenny ogródek” – rodzic daje dziecku pustą kartkę i wydrukowane elementy. Dziecko pod dyktando rodzica nakleja elementy w odpowiednie miejsce na kartce:
- na górze na środku naklejcie słoneczko
- na dole płotek
- w prawym, górnym rogu kartki chmurkę
- w dolnym rogu drzewo
- na pierwszej grządce od dołu 3 stokrotki i 2 maki
- na drugiej grządce 4 tulipany i 3 bratki
A na koniec dziecko liczy ile jest kwiatów i wybiera odpowiednią liczbę i nakleja ją z prawej strony.




4. Gąsienica – praca plastyczna: dziecko otrzymuje zielony kartonik. Odrysowuje na nim szablon liścia i go wycina. Nawleka nakrętki po napojach na sznurku i montuje sznurek do szablonu wyciętego liścia i dorysowuje buzię gąsienicy.